otrdiena, 2014. gada 2. septembris

no Matildes

Ir daudzi cilvēki, kuri pret veclietām neizjūt neko īpašu.
Ar mani ir pavisam savādāk. Es tās dievinu!
Mans vecvectēvs pirms kara laikā ir bijis senlietu vācējs un antikvariāta bodītes turētājs.
Karš ir izpostījis visu viņa mūža darbu, mantu, ka arī lielāko daļu ģimenes, nožēlojami, bet galvenokārt, tautības dēļ.... 
Tās kripatiņas, kuras tomēr bija palikušas, radi iztirgoja, vai mainīja pret citām vajadzīgākām lietām. Tāds nu bija pēc kara laiks...
Vēlāk, Padomju laikā, cilvēkiem bija citas vērtības un vecus ''gružus'' centās utilizēt;
Ir kaut kas, ko seniem laikiem mēs un mūsu bērni esam mantojuši no vīra senčiem :)))
Esmu jau pāris reizes rakstījusi par atradumiem vecā mājiņā un vienas skaistās lādes atjaunošanu. Šodien mūsmājās ieradusies vēl viena atjaunota vīra omes Matildes lāde!

vareni liela 1822.gada lāde!!!


Ja pamanījāt, tad lādes centrālā daļa ir palikusi nenolakota (bildē izskatās gaišāka)!?!
Ar nodomu!:
Lādei vēl būs atjaunots zīmējums, pēc iespējas līdzīgāks tam, kas tai bija virsū pirms restaurācijas.
Man ir saglabājusies bilde PIRMS, un domāju, ka pati, kādā brīvākā un mierīgākā dienā varēšu to īstenot. Ceru, ka roka nenotrīcēs :)))

Matildes lāde PIRMS restaurācijas
lāde savā goda vietā un Matilde juniore priekšplānā
Manīju, ka Liepājas centrā ir atvērts jauns mākslinieku piederumu veikals. Un re!, man ir iemesls tur iegriezties pēc labām krāsām un otām! Iepriekš gleznoju tikai ar akvareļu krāsām. Varbūt, ja kādam ir pieredze līdzīgos darbos, varat dot labu padomu, kādas krāsas labāk meklēt?!?
Turpinājums noteikti sekos...

7 komentāri:

  1. Fantastiska lāde! Lai izdodas atjaunot zīmējumu un tad jau tai atkal būs cita vērtība, gan vēsturiskā, gan- jo pašas darbs ieguldīts!

    AtbildētDzēst
  2. Fantastika!Tāds provakatīvs jautājums - vai lādē dzīvos dziju krājumi?Lai Tev izdodas, diemžēl krāsu padomu nevarēšu sniegt, jo sen jaunumiem nesekoju...Ja veikalā labi pārdevēji, tad ieteiks ko un kā pareizāk!

    AtbildētDzēst
  3. Lāde burvīga.
    Es jau sen sapņoju par vecu pūra lādi, bet diemžēl paskatoties antikvāros cenu, sapnis arī paliek sapnis. Bet gan arī pie manis atnāks mana lāde...
    Lai izdodās lādi renovēt kā iecerēts. Gaidīšu gala rezultātu.

    AtbildētDzēst
  4. Kolosāls ieguvums. Un sāpe sirdī bija lasot kā vectēva mantojums ir izpostīts :((
    es ar par vecām, labām stabilām vērtībām.
    Man senčiem ar bēniņos vesela mēbeļu kolekcija no ulmaņlaikiem. Kas paliek mantojumā man un vēl skapis kas no krustmātes. tik tāds nieks kā no rīgas atvest :D
    prieks, ka ir vēl kāds kas tādas lietas novērtē un kopj.

    AtbildētDzēst
  5. Kolosāli!Es arī neatteiktos no tādas lādes!

    AtbildētDzēst
  6. Skaista, ar senatnīgu šarmu un savu vēsturi!
    Piekrītu Bienei - laba un ietilpīga dziju glabātuve! :)

    AtbildētDzēst